ΝΕΑ – ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Δεκεμβρίου 2017
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Νοε    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
facebookyoutube

Έως 12 Δεκεμβρίου ενστάσεις για την εξισωτική 2017.

Περιθώριο μέχρι τις 12 Δεκεμβρίου έχουν αγρότες και κτηνοτρόφοι προκειμένου να υποβάλλουν τις ενστάσεις τους για την εξισωτική αποζημίωση του 2017, (αρχής γενομένης από την Τετάρτη 29 Νοεμβρίου), μετά την ανάρτηση της λίστας με τους εγκριθέντες και τους απορριπτόμενους από τον ΟΠΕΚΕΠΕ.

%ce%b5%ce%be%ce%b9%cf%83%cf%89%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%b7

Δημιουργήθηκε μηχανογραφική εφαρμογή με τους πίνακες παραδεκτών αιτήσεων (εγκεκριμένων) και μη παραδεκτών αιτήσεων (απορριπτόμενων).

Η απόφαση αυτή έρχεται προκειμένου να «τρέξει» η διαδικασία της πληρωμής των δικαιούχων, η οποία σύμφωνα με τον ΟΠΕΚΕΠΕ, θα γίνει ξεχωριστά από τις πιστώσεις για την εξόφληση του τσεκ και με διαφορά μιας εβδομάδας. Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι θα προηγηθεί η εξόφληση του τσεκ, με ποσό ύψους περί το 1 δις ευρώ, με πιθανότερη ημερομηνία ως την Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου, για να ακολουθήσει η πίστωση της εξισωτικής.

Μάλιστα στην εγκύκλιο αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι «η εξέταση των προσφυγών πρέπει να διεξάγεται παράλληλα με την υποβολή και να ολοκληρωθεί άμεσα έως τις 15/12/2017 δεδομένου του χρονοδιαγράμματος για πραγματοποίηση πληρωμής εντός του μηνός Δεκεμβρίου 2017».

Να σημειωθεί ότι με έτερη τροποποιητική απόφαση αυξάνεται στα 242 εκατ. ευρώ -έναντι 230 εκατ. όπως οριζόταν στην πρόσκληση ενδιαφέροντος- η δημόσια δαπάνη για την εξισωτική του 2017.

Βρείτε εδώ τη σχετική Ανακοίνωση για την εξισωτική του 2017.pdf

Βρείτε εδώ τη σχετική απόφαση με τις Οδηγίες ανάρτησης εγκεκριμένων και απορριπτόμενων της εξισωτικής του 2017.pdf

Σύμφωνα με την εγκύκλιο Καπρέλη, ολοκληρώθηκε η πρώτη κατάταξη των παραγωγών που αιτήθηκαν στο Μέτρο 13 Ενισχύσεις σε περιοχές που χαρακτηρίζονται από φυσικά ή άλλα ειδικά μειονεκτήματα» του ΠΑΑ 2014-2020 (Εξισωτική Αποζημίωση). 

Μετά την πραγματοποίηση όλων των προβλεπόμενων ελέγχων δημιουργήθηκαν στη μηχανογραφική εφαρμογή :

α. η «Κατάσταση ένταξης στο Μέτρο 13» και

β. η «Κατάσταση Απορριφθέντων στο Μέτρο 13»

από τις οποίες μπορείτε να εκτυπώσετε αντίστοιχα τους πίνακες Παραδεκτών Αιτήσεων (Εγκεκριμένων) και Μη Παραδεκτών Αιτήσεων(Απορριπτομένων). Τα συγκεκριμένα εκτυπωτικά βρίσκονται στο ΟΣΔΕ 2017- ΟΣΔΕ – Ένταξη στο Μέτρο 13. Οι εν λόγω καταστάσεις χρησιμοποιούνται από τις υπηρεσίες σας για την ενημέρωση των παραγωγών και προβαίνετε σε ανάρτηση ανακοίνωσης σχετικά με την ολοκλήρωση της πρώτης κατάταξης, τη δυνατότητα προσωποποιημένης πληροφόρησης μέσω της ιστοσελίδας του ΟΠΕΚΕΠΕ και την έναρξη υποβολής των ενδικοφανών προσφυγών σύμφωνα με το άρθρο 10 της ΥΑ από 29.11.2017.

Οι πίνακες Παραδεκτών Αιτήσεων (Εγκεκριμένων) και Μη Παραδεκτών Αιτήσεων (Απορριπτομένων) που έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. (http:www.opekepe.gr) είναι διαθέσιμοι για προσωποποιημένη πληροφόρηση των παραγωγών μέσω της καρτέλας του αγρότη.

Κατά των αποτελεσμάτων των πινάκων δύναται να υποβληθεί ενδικοφανής προσφυγή κατά την έννοια του άρθρου 25 του Ν. 2690/1999 όπως συνημμένο υπόδειγμα, ως ακολούθως:

1. Οι προσφυγές υποβάλλονται, εντός δέκα (10) εργάσιμων ημερών από την Τετάρτη 29/11/2017 ως την Τρίτη 12/12/2017, είτε απευθείας στις Περιφερειακές Διευθύνσεις, Περιφερειακές Μονάδες ή Νομαρχιακές Μονάδες του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε., είτε στους πιστοποιημένους φορείς υποβολής αιτήσεων με την υποχρέωση των τελευταίων να τις αποστέλλουν στις Περιφερειακές Διευθύνσεις του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών.

2. Στην προσφυγή του ο γεωργός οφείλει να αναφέρει αναλυτικά τους λόγους καθώς και να προσκομίζει οποιοδήποτε επιπλέον στοιχείο προκειμένου να αποδείξει το αληθές των λόγων του.

3. Οι προσφυγές των παραγωγών εξετάζονται από τριμελή επιτροπή, που συγκροτείται με απόφαση του Προϊσταμένου της αρμόδιας Περιφερειακής Δ/νσης του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.

4. Οι αποφάσεις λαμβάνονται σύμφωνα με την πλειοψηφική γνώμη των παρόντων μελών.

5. Σε περίπτωση καταγγελίας ή υπόνοιας για απάτη για την αξιολόγηση της αίτησης πραγματοποιείται και συμπληρωματικός επιτόπιος έλεγχος.

6. Η εξέταση των προσφυγών πρέπει να διεξάγεται παράλληλα με την υποβολή και να ολοκληρωθεί άμεσα έως τις 15/12/2017 δεδομένου του χρονοδιαγράμματος για πραγματοποίηση πληρωμής εντός του μηνός Δεκεμβρίου 2017.

7. Μετά το τέλος της εξέτασης των προσφυγών το σύνολο των στοιχείων καταχωρίζονται στο ΟΠΣΕΑΕ.

Στην συνέχεια με την ολοκλήρωση των ανωτέρω ο ΕΦΔ προβαίνει στην ένταξη των πράξεων για τις παραδεκτές αιτήσεις, σύμφωνα με το άρθρο 11 της παρούσας. Για τις προσφυγές που δεν κρίθηκαν βάσιμες ο ΕΦΔ ενημερώνει τους προσφεύγοντες με ανάρτηση πίνακα των τελικά απορριπτομένων αιτήσεων στην ιστοσελίδα του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε., του Υπ.Α.Α.Τ. και του ΠΑΑ, τον οποίο γνωστοποιεί στις Περιφερειακές Υπηρεσίες του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. και στους πιστοποιημένους φορείς υποβολής αιτήσεων.

ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΕΝΔΙΚΟΦΑΝΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΑΝΑ ΚΩΔΙΚΟ ΑΠΟΡΡΙΨΗΣ:

1ΜΗ ΥΠΑΡΞΗ ΕΠΙΛΕΞΙΜΩΝ ΕΚΤΑΣΕΩΝ ΣΕ ΟΡΕΙΝΗ ΠΕΡΙΟΧΗ : ο έλεγχος υλοποιείται με μηχανογραφική διασταύρωση με άλλες βάσεις δεδομένων – ΕΑΕ 2017. Δεν αποτελεί αντικείμενο ελέγχου από την προβλεπόμενη επιτροπή Ενστάσεων.

2. ΜΗ ΥΠΑΡΞΗ ΕΠΙΛΕΞΙΜΩΝ ΕΚΤΑΣΕΩΝ ΣΕ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΕ ΦΥΣ. ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥΣ, ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΟΡΕΙΝΩΝ: ο έλεγχος υλοποιείται με μηχανογραφική διασταύρωση με άλλες βάσεις δεδομένων – ΕΑΕ 2017. Δεν αποτελεί αντικείμενο ελέγχου από την προβλεπόμενη επιτροπή Ενστάσεων.

3. ΗΛΙΚΙΑ ΕΚΤΟΣ ΟΡΙΩΝ ΕΠΙΛΕΞΙΜΟΤΗΤΑΣ (18-67): Η προσφυγή θα εγκρίνεται αν σύμφωνα με το δελτίο ταυτότητας η ημερομηνία είναι εντός των ηλικιακών ορίων. (έτος γεννήσεως έως έτος πρωτοκόλλου αίτησης : 18-67 έτη)

4. ΜΗ ΕΝΕΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΟΣ: ο έλεγχος υλοποιείται με μηχανογραφική διασταύρωση με άλλες βάσεις δεδομένων. Δεν αποτελεί αντικείμενο ελέγχου από την προβλεπόμενη επιτροπή Ενστάσεων.

5. Ο ΑΙΤΩΝ ΕΧΕΙ ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ -ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ ΜΕ ΑΜΕΣΗ ΣΥΝΤΑΞΗ: Η προσφυγή θα εγκρίνεται μετά από προσκόμιση εγγράφου από ασφαλιστικό φορέα (ή άλλο) σύμφωνα με το οποίο θα αποδεικνύεται ότι η σύνταξη που λαμβάνει ο αιτών δεν είναι άμεση.

6. Ο ΑΙΤΩΝ/ΣΥΖΥΓΟΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ ΠΡΟΩΡΗΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ:Η προσφυγή θα εγκρίνεται μετά από προσκόμιση εγγράφου από Περιφερειάρχη – Περιφέρεια – Περ. Ενότητα – ΔΑΟΚ.

7. Ο ΑΙΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΔΟΧΟΣ ΜΕ ΔΕΚΑΕΤΗ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ: Η προσφυγή θα εγκρίνεται μετά από προσκόμιση εγγράφου από Περιφερειάρχη – Περιφέρεια -Περ. Ενότητα -ΔΑΟΚ σχετικά με την άρση του αποκλεισμού.

8. Ο ΑΙΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΔΟΧΟΣ ΜΕ ΕΤΗΣΙΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ: Η προσφυγή θα εγκρίνεται μετά από προσκόμιση εγγράφου από Περιφερειάρχη – Περιφέρεια -Περ. Ενότητα – ΔΑΟΚ σχετικά με την άρση του αποκλεισμού.

9. ΕΚΠΡΟΘΕΣΜΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΝΤΑΞΗΣ: Η προσφυγή θα εγκρίνεται μετά από προσκόμιση εγγράφου για τεκμηρίωση ανωτέρας βίας στο πλαίσιο της ισχύουσας διαδικασίας για την ΕΑΕ.

10. ΜΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΠΡΩΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΕΑΕ –μη ενεργός για το 2017.

11. ΜΗ ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ ΑΠΟ ΕΛΕΓΧΟ ΕΦΔ: ο έλεγχος υλοποιείται με μηχανογραφική διασταύρωση με αρχείο από ΕΦΔ. Δεν αποτελεί αντικείμενο ελέγχου από την προβλεπόμενη επιτροπή Ενστάσεων.

12. ΜΟΝΙΜΟΣ ΚΑΤΟΙΚΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ: Η προσφυγή θα εγκρίνεται μετά από προσκόμιση σχετικού εγγράφου περί μεταβολής προσωπικών στοιχείων από την Ανεξ. Αρχή Δημοσίων Εσόδων, με το οποίο θα διαπιστώνεται η μόνιμη κατοικία στο εσωτερικό.

Αυξάνεται στα 242 εκατ. ευρώ η δημόσια δαπάνη για την εξισωτική του 2017

Σύμφωνα με σχετική απόφαση, «τροποποιείται η παράγραφος «1.4 Πιστώσεις-Χρηματοδότηση» που αφορά τη δημόσια δαπάνη της Πρόσκλησης ως ακολούθως:

Η δημόσια δαπάνη της παρούσας πρόσκλησης ανέρχεται σε 242.000.000 ευρώ.Το ανωτέρω ποσό κατανέμεται ενδεικτικά στα υπομέτρα ως εξής:

Υπομέτρο 13.1 : 155.000.000 ευρώ και

Υπομέτρο 13.2 : 87.000.000 ευρώ.

Οι πιστώσεις θα βαρύνουν τον προϋπολογισμό του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.), ΣΑΕ 082/1.

Πιστώσεις που δεν θα απορροφηθούν από το ένα Υπομέτρο μπορούν να μεταφερθούν στο άλλο Υπομέτρο.
Υπενθυµίζεται ότι πέρυσι στις 23 ∆εκεµβρίου πιστώθηκαν συνολικά 223,7 εκατ. ευρώ σε 328.021 δικαιούχους, εκ των οποίων τα 143,9 εκατ. ευρώ αφορούν 206.812 παραγωγούς στα ορεινά και 79,8 εκατ. ευρώ 166.921 παραγωγούς σε µειονεκτικές περιοχές, σύµφωνα µε την ανακοίνωση του ΟΠΕΚΕΠΕ. Σηµειωτέον ότι για τις εν λόγω ∆ράσεις είχαν εγκριθεί 156,5 εκατ. ευρώ στα ορεινά και 87 εκατ. στα µειονεκτικά.
Βρείτε εδώ τις σχετικές αποφάσεις:
Τροποποιητική απόφαση για τα κονδύλια της εξισωτικής αποζημίωσης του 2017.pdf
Πρόσκληση για την εξισωτική αποζημίωση του 2017.pdf

 

Βγήκε η προκήρυξη Σχεδίων, δεκτή η εκχώρηση ενίσχυσης.

Στον αέρα βγήκε η υπουργική απόφαση που περιέχει τις διατάξεις της προκήρυξης των Σχεδίων Βελτίωσης, ενώ με τροποποίηση των Προγραμμάτων, πέρασε η εκχώρηση της ενίσχυσης σε τρίτους, όπως για παράδειγμα οι αντιπρόσωποι και κατασκευαστές μηχανημάτων.

 

%cf%84%cf%81%ce%b1%ce%ba%cf%84%ce%b5%cf%81

 

Δικαιούχοι μπορεί να είναι οι ενεργοί γεωργοί, φυσικά πρόσωπα, ενήλικες έως 61 ετών και νομικά πρόσωπα οι οποίοι έχουν υποβάλει ΟΣΔΕ κατά το 2017.

Ο συνολικός προϋπολογισμός των δράσεων ανέρχεται στα 315 εκατ. ευρώ και η προκήρυξή τους θα πραγματοποιηθεί εντός του Δεκεμβρίου, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση με την οποία καθορίζεται το πλαίσιο εφαρμογής των λεγόμενων «Σχεδίων Βελτίωσης», δηλαδή των Δράσεων 4.1.1 «Υλοποίηση επενδύσεων που συμβάλλουν στην ανταγωνιστικότητα της εκμετάλλευσης» και 4.1.3 «Υλοποίηση επενδύσεων που συμβάλλουν στη χρήση ΑΠΕ καθώς και στην προστασία του περιβάλλοντος» του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020.

Bρείτε εδώ την απόφαση με το Πλαίσιο εφαρμογής για τα Σχέδια Βελτίωσης.pdf

Τη δυνατότητα να εκχωρήσουν την ενίσχυση σε τρίτα πρόσωπα, όπως για παράδειγµα τους εισαγωγείς και τους κατασκευαστές αγροτικών µηχανηµάτων, θα έχουν οι δικαιούχοι όλων των Μέτρων στα πλαίσια του Προγράµµατος Αγροτικής Ανάπτυξης. Βασική προϋπόθεση είναι ο παραγωγός να έχει καταβάλλει το ποσό της ιδιωτικής συµµετοχής που αντιστοιχεί στη συγκεκριµένη δαπάνη.

Αναλυτικότερα, οι διαχειριστικές αρχές αναφέρουν στο κείµενο που τροποποιεί τις διατάξεις των Προγραµµάτων:

Αναφορά δυνατότητας στην RDC 4/10/2017, στο θέµα «Technical clarifications»

18) Πληρωµές επιλέξιµων δαπανών σε πρόσωπα εκτός των δικαιούχων µετά από αίτηµα αυτών.

Για πράξεις του ΠΑΑ 2014-2020 δύναται ο δικαιούχος να αιτηθεί την καταβολή της ενίσχυσης από τον Οργανισµό Πληρωµής σε τρίτο πρόσωπο ορισµένο από αυτόν. Στις περιπτώσεις αυτές απαιτούνται τα ακόλουθα:

-Ο δικαιούχος έχει καταβάλλει το ποσό της ιδιωτικής συµµετοχής που αντιστοιχεί στη συγκεκριµένη δαπάνη.

-Οι πληρωµές διενεργούνται χωρίς καθυστέρηση προκαλούµενη από το τρίτο πρόσωπο.

- Ιδιωτικό συµφωνητικό µεταξύ δικαιούχου και του τρίτου προσώπου. Στο ιδιωτικό συµφωνητικό εκτός των λοιπών όρων θα περιλαµβάνεται και ο όρος της µη απαίτησης των ποσών που αφορούν σε µείωση του συνολικού αιτούµενου ποσού κατόπιν αποτελεσµάτων του διοικητικού ελέγχου, από τον οργανισµό πληρωµών.

 

Τα βασικά χαρακτηριστικά των δράσεων για τα Σχέδια Βελτίωσης είναι τα εξής:

• Δικαιούχοι μπορεί να είναι οι ενεργοί γεωργοί, φυσικά πρόσωπα, ενήλικες έως 61 ετών και νομικά πρόσωπα οι οποίοι έχουν υποβάλει ΟΣΔΕ κατά το 2017. Επιπλέον για τη δράση 4.1.1 οι υποψήφιοι πρέπει να είναι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων ως επαγγελματίες γεωργοί (όχι ως νεοεισερχόμενοι). Δικαιούχοι επίσης είναι όσοι εντάσσονται στο υπομέτρο 6.1 των νέων γεωργών.

• Τα υποψήφια συλλογικά σχήματα πρέπει να είναι εγγεγραμμένα και ενήμερα στο μητρώο, να έχουν 3 τελευταίες χρήσεις με κερδοφόρο μέσο όρο αποτελεσμάτων προ φόρων και αποσβέσεων και κύκλο εργασιών μεγαλύτερο των 30.000 €. Σε περίπτωση μη ύπαρξης τριών χρήσεων, θεωρούνται νεοσύστατα και καθίστανται επιλέξιμα.

• Στο 4.1.1 επιλέξιμες επενδύσεις είναι η ανέγερση, επέκταση, εκσυγχρονισμός γεωργικών κτιρίων και κατασκευών, η αγορά, μεταφορά και εγκατάσταση καινούργιου μηχανολογικού και λοιπού εξοπλισμού, η αγορά καινούργιου μελισσοκομικού και ανθοκομικού αυτοκινήτου, η αγορά, μεταφορά και εγκατάσταση πολυετών μη ποωδών φυτειών των οποίων η εγκατάσταση δεν γίνεται με σπορά στον αγρό, η περίφραξη και διαμόρφωση αγροτεμαχίων, η αγορά εξοπλισμού Η/Υ και λογισμικού διαχείρισης γεωργικής εκμετάλλευσης και οι γενικές άυλες δαπάνες.

• Στο 4.1.3 επιλέξιμες επενδύσεις είναι η κατασκευή εγκαταστάσεων διαχείρισης των αποβλήτων, υποπροϊόντων και υπολειμμάτων της εκμετάλλευσης, η αγορά, μεταφορά και εγκατάσταση καινούργιου εξοπλισμού για την παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές που προσαρμόζονται στις ενεργειακές ανάγκες αυτοκατανάλωσης της εκμετάλλευσης, περιλαμβανομένων και εκείνων οι οποίες πρόκειται να δημιουργηθούν από τις υπόλοιπες προβλεπόμενες επενδύσεις της εκμετάλλευσης καθώς και γενικές άυλες δαπάνες.

• Για τη δράση 4.1.1 η οικονομική στήριξη για τις εκμεταλλεύσεις φυσικών και νομικών προσώπων είναι έως 300.000 ευρώ. Ο εν λόγω προϋπολογισμός μπορεί να ανέλθει έως και τις 500.000 ευρώ, με την προϋπόθεση ότι η τυπική απόδοση της εκμετάλλευσης, σύμφωνα με την τελευταία Ενιαία Δήλωση Εκμετάλλευσης, ανέρχεται τουλάχιστον στο 25 % του αιτούμενου προϋπολογισμού

• Στην ίδια δράση, για συλλογικές επενδύσεις η οικονομική στήριξη μπορεί να ανέρθει έως τις 500.000 ευρώ. Ο εν λόγω προϋπολογισμός μπορεί να φτάσει και στο 1.000.000 ευρώ, με την προϋπόθεση ότι ο κύκλος εργασιών της τελευταίας κλεισμένης χρήσης της ομάδας ανέρχεται τουλάχιστον στο 25 % του αιτούμενου προϋπολογισμού. Σημειώνεται ότι ομάδες που δεν έχουν ακόμα κλείσει μία χρήση δεν μπορούν να αιτηθούν προϋπολογισμό που υπερβαίνει τις 500.000 ευρώ.

• Στο πλαίσιο της Δράσης 4.1.3 ο ανώτατος επιλέξιμος προϋπολογισμός ανέρχεται ανά αίτηση στήριξης:

α) για τις εκμεταλλεύσεις φυσικών και νομικών προσώπων στα 150.000 ευρώ, με εξαίρεση τις επενδύσεις διαχείρισης των αποβλήτων, υποπροϊόντων και υπολειμμάτων της εκμετάλλευσης για τις οποίες ο ανώτατος επιλέξιμος προϋπολογισμός ανέρχεται ανά αίτηση στήριξης έως και τις 200.000 ευρώ.

β) για συλλογικές επενδύσεις έως τις 500.000 ευρώ.

• Τα ποσοστά ενίσχυσης, ανάλογα με την ιδιότητα του υποψηφίου και τον τόπο της έδρας της κατοικίας ανέρχονται από 40% έως και 85%.

• Το μέτρο έχει εκχωρηθεί στις Περιφέρειες.

Σε δήλωσή του ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλης Αποστόλου αναφέρει τα εξής: «Τα Σχέδια Βελτίωσης είναι ένα από τα σημαντικά εργαλεία με τα οποία στηρίζουμε τον αγροτικό κόσμο προκειμένου να προχωρήσει σε εκσυγχρονισμό των εκμεταλλεύσεων και συνεπώς σε βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των αγροτικών προϊόντων. Η κατεύθυνση που έδωσε η πολιτική ηγεσία και η οποία αποτυπώνεται στο πλαίσιο εφαρμογής του μέτρου, ήταν να γίνει η βέλτιστη και ορθολογική αξιοποίηση των διαθέσιμων κονδυλίων, με κριτήριο τις πραγματικές ανάγκες του αγροτικού τομέα και βεβαίως να εξαντληθεί κάθε δυνατότητα ενίσχυσης των νέων αγροτών. Κάθε ευρώ του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης πρέπει να φέρνει αποτέλεσμα. Να πιάνει τόπο».

 

 

 

Εξηγήσεις δίνει ο ΟΠΕΚΕΠΕ για τις κρατήσεις στην προκαταβολή της Βασικής Ενίσχυσης.

Ανακοίνωση εξέδωσε ο ΟΠΕΚΕΠΕ, με την οποία και δίνει εξηγήσεις σχετικά με τις πρόσθετες κρατήσεις στη Βασική Ενίσχυση, γεγονός που, υπενθυμίζουμε, προκάλεσε μεγάλες αντιδράσεις από τους παραγωγούς σε ολόκληρη την χώρα. Σαν βασικό ρόλο αναφέρει την «σύγκλιση» των δικαιωμάτων. Όσον αφορά τις παρακρατήσεις, ο ΟΠΕΚΕΠΕ υποστηρίζει ότι όλες ήταν γνωστές στους αγρότες από την Άνοιξη του 2017, εκτός από το 4,5% (αρχικά είχε υπολογιστεί στο 2%) του Εθνικού Αποθέματος, για χορήγηση για πρώτη φορά δικαιωμάτων σε νεαρής ηλικίας και νεοεισερχόμενους γεωργούς και δικαιούχους της Φόρμας 6. Πάντως επισημαίνει ότι αν περισσέψουν χρήματα από το Εθνικό Απόθεμα θα επιστραφούν στους παραγωγούς κατά την εκκαθάριση του Δεκεμβρίου. Για να γίνει όμως αυτό που λέει ο ΟΠΕΚΕΠΕ θα πρέπει να έχει γίνει η διανομή δικαιωμάτων σε νέους και νεοεισερχόμενους το πρώτο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου.

οπεκεπε4

 

Συγκεκριμένα η ανακοίνωση του ΟΠΕΚΕΠΕ αναφέρει τα εξής:

Μετά την πληρωμή προκαταβολής του 70% της Βασικής Ενίσχυσης, επειδή παρατηρήθηκε, είτε λόγω άγνοιας, είτε λόγω παραπληροφόρησης, σύγχυση, όσον αφορά στην αξία των Δικαιωμάτων Βασικής Ενίσχυσης του έτους 2017, σας γνωρίζουμε τα παρακάτω: Το έτος 2015 καθορίστηκε η αξία των χορηγηθέντων Δικαιωμάτων Βασικής Ενίσχυσης για ολόκληρη την περίοδο 2015-2019 και εκδόθηκαν οι σχετικοί τίτλοι στους οποίους αναγραφόταν η ετήσια αξία των Δικαιωμάτων.

Με βάση το «μοντέλο» υπολογισμού των Δικαιωμάτων με στόχο τη σύγκλιση προς την Περιφερειακή Αξία, η Ατομική Μοναδιαία Αξία Δικαιωμάτων (ΑΜΑΔ) που υπολειπόταν αυτής (Περιφερειακή Αξία) αυξάνεται, ενώ όταν υπερβαίνει την εν λόγω Αξία μειώνεται.

Η παραπάνω «σύγκλιση» πραγματοποιείται κάθε χρόνο με ισόποσα βήματα, επιφέροντας τις ανάλογες αυξήσεις ή μειώσεις στην αξία των Δικαιωμάτων. Όλα τα παραπάνω είναι γνωστά στους δικαιούχους παραγωγούς από το έτος 2015 και η ετήσια αξία των Δικαιωμάτων αναγράφεται στις Αιτήσεις κάθε έτους.

Σχετικά με τις αξίες των Δικαιωμάτων της φετινής περιόδου για τις Αιτήσεις του 2017, με βάση το άρθρο 25 παράγρ. 1 Καν (ΕΕ)1307/2013, η ετήσια αξία των Δικαιωμάτων Βασικής Ενίσχυσης, αναπροσαρμόζεται οριζόντια για όλους τους δικαιούχους, προκειμένου να εξασφαλισθούν οι απαιτούμενοι πόροι για την άσκηση πολιτικών και συγκεκριμένα παρακρατείται ποσοστό:

1) 4,5% για τη δημιουργία Εθνικού Αποθέματος, για τη χορήγηση για πρώτη φορά δικαιωμάτων σε νεαρής ηλικίας και νεοεισερχόμενους γεωργούς και δικαιούχους Φόρμας 6,

2) 3,125% προκειμένου να εξασφαλισθούν πιστώσεις για την κάλυψη της αύξησης του ορίου των συνδεδεμένων ενισχύσεων, όπως αυτές τροποποιήθηκαν από το 2017 και

3) 0,79% για την προσαρμογή των δικαιωμάτων στο ανώτατο δημοσιονομικό όριο.

Οι ανωτέρω ρυθμίσεις ήταν, ήδη, γνωστές στους παραγωγούς από την Άνοιξη του 2017 κατά την υποβολή των Αιτήσεων, εξαιρουμένου του ποσοστού για το Εθνικό Απόθεμα (ΕΑ) που αρχικά είχε υπολογιστεί στο 2%, όμως στην πορεία μετά τον μεγάλο αριθμό δυνητικών δικαιούχων για το ΕΑ και προκειμένου να καλυφθούν όλα τα αιτήματα των νέων και νεοεισερχομένων παραγωγών, αυξήθηκε έως 4,5% μετά από την έκδοση της 1630/64709/2017 ΥΑ.

Στην περίπτωση που το συγκεκριμένο ποσοστό δεν εξαντληθεί για τη χορήγηση του ΕΑ, το πλεόνασμα θα επιστραφεί οριζόντια στους παραγωγούς κατά την εκκαθάριση του Δεκεμβρίου.

Επίσης, υπενθυμίζουμε ότι, όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, παρατηρούνται ατομικές αποκλίσεις στις πληρωμές των δικαιούχων που μπορεί να οφείλονται σε διάφορες προβλεπόμενες κυρώσεις, χωρίς αυτό να σημαίνει μείωση της αξίας των δικαιωμάτων.

Τέλος τονίζουμε, ότι το καταβληθέν ποσό 70% της Βασικής Ενίσχυσης 2017, αντιστοιχεί στο 99,6 % της συνολικής δικαιούμενης ενίσχυσης με βάση την Αίτηση, ποσοστό το οποίο αντικατοπτρίζει και την υψηλή ποιότητα της πληρωμής.

 

 

Έφτασε η πίστωση της προκαταβολής ενιαίας ενίσχυσης αγροτών 2017.

Ευχάριστη έκπληξη για τους αγρότες ήταν η πληρωμή από τον ΟΠΕΚΕΠΕ την Τρίτη (24/10/2017) – λίγες ημέρες νωρίτερα από ότι είχε αρχικά προγραμματιστεί – της προκαταβολής της βασικής ενίσχυσης του 2017. Από την Τετάρτη θα μπορούν οι αγρότες να εισπράττουν τα χρήματα. Σύμφωνα με τον ΟΠΕΚΕΠΕ, οι πληρωμές ήταν συνολικού ύψους 701.915.912 ευρώ και καταβλήθηκαν σε 537.406 δικαιούχους. Σημειώνεται ότι Ενιαία Αίτηση Ενίσχυσης (ΟΣΔΕ) το 2017 υπέβαλλαν 656.031 παραγωγοί, εκ των οποίων δικαιούχοι βασικής ενίσχυσης είναι 593.089, ενώ το ανωτέρω καταβληθέν ποσό αντιστοιχεί στο 99,6 % της συνολικά δικαιούμενης ενίσχυσης με βάση τις αιτήσεις. Επιπλέον, έχουν προγραμματιστεί μέχρι τέλη Δεκεμβρίου 2017 οι ακόλουθες πληρωμές:

αρχείο λήψης

 

α) η καταβολή του υπολοίπου της βασικής ενίσχυσης, του πρασινίσματος και της ενίσχυσης για τους γεωργούς νεαρής ηλικίας,

(β) η καταβολή της εξισωτικής αποζημίωσης έτους 2017.

Oι φετινές δηλώσεις ΟΣΔΕ είναι σημαντικά μειωμένες σε σχέση με προηγούμενα χρόνια, καθώς έχουν κατατεθεί περί τις 65.000 μεταβιβάσεις δικαιωμάτων.

Παράλληλα, σύμφωνα με τον ΟΠΕΚΕΠΕ, θα συνεχιστούν απρόσκοπτα οι πληρωμές των αγροπεριβαλλοντικών δράσεων του προηγούμενου Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης, όπως Βιολογική Γεωργία, Βιολογική Κτηνοτροφία, Σπάνιες Φυλές, Μείωση Νιτρορύπανσης κλπ, καθώς επίσης των ιδιωτικών επενδύσεων (Σχέδια Βελτίωσης, Μεταποίηση κα), του LEADER και των δημοσίων έργων.

Διαβάστε την σχετική ανακοίνωση του ΟΠΕΚΕΠΕ

Κοινοτική έγκριση για προκαταβολή 70% στη βασική και 85% στα προγράμματα

Το πράσινο φως από την Κομισιόν έλαβαν πέντε ακόμα κράτη μέλη, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, προκειμένου να αυξήσουν τις προκαταβολές στους αγρότες που πλήττονται από δυσχερείς κλιματολογικές συνθήκες, κατά το πρώτο μέρος του 2017 και αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευστότητας.

μεταβιβασεις

 

Και πέρυσι στην προκαταβολή πιστώθηκε το 70% της βασικής ενίσχυσης, μετά από αντίστοιχη έγκριση της Κομισιόν

Η απόφαση σημαίνει ότι αγρότες σε 15 πλέον χώρες της ΕΕ, είναι επιλέξιμοι για αύξηση των προκαταβολών τους. Για τις πρώτες 10 χώρες (Βέλγιο, Ισπανία, Ιταλία, Λετονία, Λιθουανία, Ουγγαρία, Πολωνία, Πορτογαλία, Τσεχική Δημοκρατία και Φινλανδία) η απόφαση ελήφθη στις αρχές Σεπτεμβρίου 2017.

Τα πέντε επιπλέον κράτη μέλη (Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Κροατία και Ρουμανία) ζήτησαν αργότερα έγκριση, ενώ η απόφαση σχετικά με την πρώτη δέσμη αιτημάτων των δέκα χωρών ήταν ήδη υπό επεξεργασία.

Η αύξηση του επιπέδου των προκαταβολών, τις οποίες οι αρχές των κρατών μελών παρέχουν στους αγρότες ετησίως, βάσει των κανόνων της κοινής γεωργικής πολιτικής, αποσκοπεί στο να μετριάσει ορισμένα από τα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζουν σήμερα οι αγρότες, μετά από αντίξοες κλιματικές συνθήκες, όπως ξηρασία ή ισχυρές βροχοπτώσεις.

Η συμφωνία καλύπτει τις άμεσες ενισχύσεις και ορισμένες ενισχύσεις για την αγροτική ανάπτυξη, τις οποίες κατά κανόνα χορηγούν τα κράτη μέλη από 1 Δεκεμβρίου έως και 30 Ιουνίου του επόμενου έτους. Τα κράτη μέλη μπορούν, ωστόσο, να επιλέξουν να καταβάλουν προκαταβολές για τις πληρωμές αυτές από τις 16 Οκτωβρίου του εκάστοτε έτους, έως το 50% του συνολικού ποσού των άμεσων ενισχύσεων και έως το 75% για τις ενισχύσεις αγροτικής ανάπτυξης.

Η απόφαση της Επιτροπής επιτρέπει πλέον στα κράτη μέλη που πλήττονται από τις δυσμενείς συνθήκες να αυξήσουν το μέγιστο ποσό της προκαταβολής στο 70% για τις άμεσες ενισχύσεις και στο 85% για τις ενισχύσεις αγροτικής ανάπτυξης.

Εναπόκειται πλέον στις επιλέξιμες χώρες να αποφασίσουν κατά πόσον θα επωφεληθούν, εφόσον είναι σε θέση, από αυτήν τη χαλάρωση των κανόνων για τις προκαταβολές.

 

 

Σέρρες: Οι δικαιούχοι για σπάνιες φυλές.

Η Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Περιφερειακής Ενότητας (ΠΕ) Σερρών ενημερώνει τους δικαιούχους της Δράσης 3.1 «Διατήρηση αυτόχθονων φυλών αγροτικών ζώων» του Μέτρου 2.1.4., ότι έχουν εκδοθεί οι αναλυτικές καταστάσεις πληρωμής του έτους 2015 και έχουν αναρτηθεί στον πίνακα ανακοινώσεων της υπηρεσίας.

 

images

Υπολογίστηκε το ποσό ενίσχυσης των 1,093,931.58?, για 83 δικαιούχους. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν ένσταση κατά των καταστάσεων πληρωμής εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία της πρώτης ανάρτησης, δηλαδή από 11 Σεπτεμβρίου έως 15 Σεπτεμβρίου 2017.

Οι ενστάσεις θα υποβάλλονται στη ΔΑΟΚ Π.Ε. Σερρών, Γραφείο 9, Τέρμα Ομόνοιας.

Απο την ΔΑΟΚ Σερρών επισημαίνεται ότι οι ενστάσεις θα πρέπει να είναι απόλυτα δικαιολογημένες, τεκμηριωμένες, σαφείς και να επισυνάπτονται όλα τα δικαιολογητικά που θα βοηθήσουν την επιτροπή ενστάσεων στην εξέτασή τους.

Από Ιούνιο οι πληρωμές β’ δόσης για τους Νέους Αγρότες του 2014.

Διάρκειας ενός μήνα θα είναι τα μαθήματα κατάρτισης για τους Νέους Αγρότες του 2014, τα οποία σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης ξεκίνησαν ήδη σε ορισμένες Περιφερειακές Ενότητες. Μετά το τέλος των μαθημάτων, δηλαδή από τον Ιούνιο και έπειτα, οι Νέοι Αγρότες θα μπορέσουν να κάνουν αίτηση για τη δεύτερη δόση του πριμ πρώτης εγκατάστασης.

%ce%bc%ce%b1%ce%b8%ce%b7%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b1

 

Στόχος των μαθημάτων να δοθούν στους Νέους οι απαραίτητες γνώσεις και τα προσόντα για να γίνουν επιχειρηματίες αγρότες.

Τα προγράμματα υλοποιούνται από τον ΕΛΓΟ Δήμητρα, αφορούν τη Φυτική, Ζωική και Μικτή παραγωγική κατεύθυνση της εκμετάλλευσης των καταρτιζόμενων, περιλαμβάνουν θεωρητική και πρακτική κατάρτιση και έχουν διάρκεια 150 ωρών, ενώ συγχρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης.

Μάλιστα κατά την έναρξη των μαθημάτων ο γενικός γραμματέας Κοινοτικών Πόρων, Χαράλαμπος Κασίμης παρευρέθηκε στις 12 Μαΐου στα δύο πρώτα τμήματα κατάρτισης Νέων Γεωργών που πραγματοποιήθηκαν στο Βέλο Κορινθίας για τις θεματικές ενότητες «Αμπελουργία», «Ελαιοκομία».

Το Δελτίο τύπου του υπουργείου αναφέρει τα εξής:

Ξεκίνησαν τα προγράμματα κατάρτισης των Νέων Γεωργών

Ξεκίνησαν στις 5/5/2017 τα προγράμματα κατάρτισης των Νέων Γεωργών δικαιούχων της 2ης Προκήρυξης του ΜΕΤΡΟΥ 112 «Ενισχύσεις για Νέους Γεωργούς», στο πλαίσιο της Δράσης: 01.1.1: «Δράσεις Κατάρτισης και Ανάπτυξης Δεξιοτήτων για νέους γεωργούς και μικρές γεωργικές εκμεταλλεύσεις» του Μέτρου 01 του ΠΑΑ 2014-2020. Η δράση στοχεύει στην επαγγελματική κατάρτιση και ανάπτυξη δεξιοτήτων για νέους γεωργούς, έτσι ώστε να τους δοθούν οι απαραίτητες γνώσεις και προσόντα για να γίνουν επιχειρηματίες αγρότες οι οποίοι συνειδητά θα αποφασίζουν για τις γεωργικές τους εκμεταλλεύσεις.

Τα προγράμματα υλοποιούνται από τον ΕΛΓΟ Δήμητρα, αφορούν τη Φυτική, Ζωική και Μικτή παραγωγική κατεύθυνση της εκμετάλλευσης των καταρτιζόμενων, περιλαμβάνουν θεωρητική και πρακτική κατάρτιση και έχουν διάρκεια 150 ωρών, ενώ συγχρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης.

Κατά την έναρξη των μαθημάτων ο Γενικός Γραμματέας  Αγροτικής Πολιτικής και Διαχείρισης Κοινοτικών Πόρων του ΥΠΑΑΤ Χαράλαμπος Κασίμης παρευρέθηκε στις 12 Μαΐου στα δύο πρώτα τμήματα κατάρτισης Νέων Γεωργών που πραγματοποιήθηκαν στο Βέλο Κορινθίας για τις θεματικές ενότητες «Αμπελουργία» και «Ελαιοκομία».

Ο γενικός γραμματέας είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τους Νέους Αγρότες, να ενημερωθεί για τα προβλήματά τους και να αναφερθεί στα Μέτρα  του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης που πρόκειται να  προκηρυχτούν μέχρι το τέλος του έτους.

Έως 16 Ιουνίου η αξιολόγηση των Νέων Αγροτών.

Την Μεγάλη Τετάρτη 12 Απριλίου ξεκίνησε η αξιολόγηση των Νέων Αγροτών, με τη διαδικασία να πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι και τις 16 Ιουνίου, σύμφωνα με νέα εγκύκλιο που δίνει οδηγίες προς τους αξιολογητές.

 

neoi-agrotes

 

Οι πρώτες αξιολογήσεις πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί το αργότερο ως 29 Μαΐου και οι δεύτερες το αργότερο ως 16 Ιουνίου, σύμφωνα με την εγκύκλιο.

Σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα που έβαλε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης φαίνεται ότι οι υποψήφιοι Νέοι Αγρότες θα βαδίσουν στα τυφλά κατά την υποβολή των δηλώσεων ΟΣΔΕ και στη διαδικασία των μεταβιβάσεων που λήγουν στις 15 Μαΐου, καθώς δεν θα ξέρουν αν θα λάβουν το πριμ, πριν το καλοκαίρι.

Αναλυτικότερα η απόφαση με Θέμα: «Πρώτη Εγκύκλιος Εφαρμογής Υπομέτρου 6.1 σχετικά με την έγκριση Οδηγού Αξιολόγησης Αιτήματος Στήριξης και τον καθορισμό προθεσμιών ολοκλήρωσης αξιολόγησης» αναφέρει ότι:

Στο πλαίσιο της πρώτης πρόσκλησης του Υπομέτρου 6.1: 1. Εγκρίνουμε τον συνημμένο στην παρούσα εγκύκλιο Οδηγό Αξιολόγησης Φακέλου Υποψηφιότητας.

2. Ορίζουμε ως ημερομηνία έναρξης της πρώτης αξιολόγησης την 12/4/2017. Οι πρώτες αξιολογήσεις πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι και την 29/5/2017.

3. Η δεύτερη αξιολόγησης μπορεί να ξεκινήσει πριν την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης. Η δεύτερη αξιολόγηση πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι και την 16/6/2017.

Αναλυτικά η Εγκύκλιος-Οδηγία

Αφορολόγητο με πλαστικό χρήμα και για αγρότες.

Τέλος στην υποχρέωση των αγροτών να κρατούν τις αποδείξεις πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών για το χτίσιμο του αφορολόγητου ορίου βάζει απόφαση του διοικητή της ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργος Πιτσιλή.

%ce%b1%cf%86%ce%bf%cf%81%ce%bf%ce%bb%ce%bf%ce%b3%ce%b7%cf%84%ce%bf-%ce%ba%ce%b1%cf%81%cf%84%ce%b1Οι αγρότες θα πρέπει να έχουν πραγματοποιήσει δαπάνες τουλάχιστον ίσες με το 10% του ετήσιου εισοδήματός τους για να κατοχυρώσουν το αφορολόγητο.

Στην απόφαση ορίζεται ότι οι φορολογούμενοι οι οποίοι δικαιούνται το αφορολόγητο -μισθωτοί, συνταξιούχοι και αγρότες- δεν θα είναι πλέον υποχρεωμένοι να κρατούν τις αποδείξεις.

Οι συγκεκριμένες δαπάνες τους που μετρούν στο αφορολόγητο θα μπορούν να επιβεβαιώνονται από την μηνιαία statement των τραπεζών που αφορούν στην κίνηση των χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών τους από τους τραπεζικούς λογαριασμούς τους.

Σύμφωνα με την ίδια απόφαση στην περίπτωση συζύγων με κοινό τραπεζικό λογαριασμό, όπου ο ένας φορολογούμενος δικαιούται αφορολόγητο (π.χ. μισθωτός) και ο έτερος δεν δικαιούται (πχ ελεύθερος επαγγελματίες), ο δικαιούχος αφορολογήτου μπορεί να χρησιμοποιήσει το σύνολο των ηλεκτρονικών πληρωμών του κοινού λογαριασμού για το χτίσιμο του αφορολογήτου.

Υπενθυμίζεται ότι ελάχιστα ποσά δαπανών με πλαστικό χρήμα που θα πρέπει να συγκεντρώσουν οι φορολογούμενοι για να δικαιούνται το αφορολόγητο είναι τα ακόλουθα:

10% του ετησίου εισοδήματος, εφόσον αυτό ανέρχεται έως 10.000 ευρώ,

15% του κλιμακίου εισοδήματος από 10.001 έως και 30.000 ευρώ και

20% για το υπερβάλλον των 30.000 ευρώ εισόδημα.

Αναλυτικά η εγκύκλιος με την απόφαση Πιτσιλη έχει ως εξής:

ΠΟΛ.1062/2017 Διευκρινίσεις για την εφαρμογή της παραγράφου 3 του άρθρου 16 του ν.4172/2013 καθώς και της ΑΥΟ ΠΟΛ. 1005/2017 (ΦΕΚ Β’145) σχετικά με τη μείωση του φόρου εισοδήματος.

(Διευκρινίσεις για την εφαρμογή της παραγράφου 3 του άρθρου 16 του ν.4172/2013 καθώς και της ΑΥΟ ΠΟΛ. 1005/2017 (ΦΕΚ Β’145) σχετικά με τη μείωση του φόρου εισοδήματος.)

Κατηγορία: Φορολογία Εισοδήματος

ΑΘΗΝΑ, 12 Απριλίου 2017
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΑΜΕΣΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΤΜΗΜΑ Α” Ταχ.

Δ/νση: ΚΑΡ. ΣΕΡΒΙΑΣ 10 Ταχ. Κώδικας: 10184
ΑΘΗΝΑ
Πληροφορίες: Σ. ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ

Τηλέφωνο: 2103375315-6
Fax: 2103375001
E-Mail: d12.a@vo.svzefxis.gov.gr

ΠΟΛ:1062 ΘΕΜΑ: Διευκρινίσεις για την εφαρμογή της παραγράφου 3 του άρθρου 16 του ν.4172/2013 καθώς και της ΑΥΟ ΠΟΛ. 1005/2017 (ΦΕΚ Β’145) σχετικά με τη μείωση του φόρου εισοδήματος.

Με αφορμή προφορικά και γραπτά ερωτήματα που έχουν τεθεί στην υπηρεσία μας, αναφορικά με το πιο πάνω θέμα, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

1. Η μείωση του φόρου που προβλέπεται στο άρθρο 16 του ν.4172/2013 υπολογίζεται στα εισοδήματα από μισθούς και συντάξεις του άρθρου 12, καθώς και στην προστιθέμενη διαφορά τεκμηρίων που σύμφωνα με τις περιπτώσεις α” και δ” της παραγράφου 1 του άρθρου 34 φορολογείται με την κλίμακα του άρθρου 15 του ν.4172/2013 που αποκτώνται από το φορολογικό έτος 2017 και εφεξής.

Επιπλέον, οι μειώσεις του φόρου του άρθρου 16 του ν.4172/2013 εφαρμόζονται και για τους κατ” επάγγελμα αγρότες όπως αυτοί ορίζονται στην κείμενη νομοθεσία (άρθρο 65 του ν.4389/2016), εφόσον δηλαδή τουλάχιστον το 50% του εισοδήματός τους προέρχεται από αγροτική δραστηριότητα. Στην περίπτωση που αποκτάται εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις ή/και από ατομική αγροτική επιχείρηση μαζί με εισόδημα από λοιπές κατηγορίες, η μείωση του φόρου που προβλέπεται στο άρθρο 16 θα είναι αυτή που αναλογεί μόνο στο μέρος του εισοδήματος που προέρχεται αποκλειστικά από μισθωτή εργασία και συντάξεις ή/και από ατομική αγροτική επιχείρηση.

Ωστόσο, όταν αποκτάται εισόδημα από ατομική επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία υπάγεται στην ασφάλιση του ΟΓΑ σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, μαζί με εισόδημα από αγροτική δραστηριότητα, η μείωση του φόρου που προβλέπεται στο άρθρο 16 υπολογίζεται μόνον στο εισόδημα που αποκτάται από την αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα, ανεξάρτητα από το εάν αυτός χαρακτηρίζεται ως κατ” επάγγελμα αγρότης σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και του ποσοστού συμμετοχής του εισοδήματός του από αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα σε σχέση με το συνολικό εισόδημα (σχετική η ΠΟΛ1107/2016 εγκύκλιος).

2. Με τις διατάξεις του άρθρου 1 της ΑΥΟ ΠΟΛ.1005/12.1.2017, η οποία εκδόθηκε κατ” εξουσιοδότηση της περ. στ” της παρ. 3 του άρθρου 16 του ν. 4172/2013, ορίζεται, μεταξύ άλλων, ότι για να διατηρηθεί η μείωση φόρου σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν.4172/2013, ο φορολογούμενος απαιτείται να πραγματοποιήσει δαπάνες απόκτησης αγαθών και λήψης υπηρεσιών στην ημεδαπή ή σε κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ε.Ο.Χ., οι οποίες να έχουν εξοφληθεί με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής, όπως ενδεικτικά κάρτες και μέσα πληρωμής με κάρτες (χρεωστικές ή πιστωτικές κάρτες, προπληρωμένες κάρτες (prepaid card)), μέσω λογαριασμού πληρωμών Παρόχων Υπηρεσιών Πληρωμών του ν. 3862/2010 (μεταφορά πίστωσης, εντολές άμεσης χρέωσης, πάγιες εντολές, τραπεζικές ή ταχυδρομικές επιταγές), μέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking), ηλεκτρονικού πορτοφολιού (e-wallet), κ.λπ.. Διευκρινίζεται ότι όταν η καταβολή των φορολογουμένων προς τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών του ν.3862/2010 για την εξόφληση της δαπάνης γίνεται με μετρητά (σε γκισέ ή σε easy-pay μηχάνημα) λαμβάνεται υπόψη για τη διατήρηση της μείωσης φόρου του άρθρου 16 του ν.4172/2013.

3. Με τις διατάξεις του άρθρου 2 της ΑΥΟ ΠΟΛ.1005/12.1.2017 ορίζονται οι δαπάνες αγοράς αγαθών και λήψης υπηρεσιών που λαμβάνονται υπόψη. Οι δαπάνες αυτές πρέπει να πραγματοποιούνται μέσα στο τρέχον φορολογικό έτος (2017) και ειδικά σε ό,τι αφορά τις δαπάνες που εξοφλούνται με πιστωτικές κάρτες, δεν εξετάζεται ο τρόπος εξόφλησης αυτών (εφάπαξ ή σε δόσεις). Επισημαίνεται ότι στις περιπτώσεις κοινών τραπεζικών λογαριασμών σε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα (κάθε μορφής στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό) οι πραγματικοί δικαιούχοι, οι οποίοι καθορίζονται με βάση τις πραγματικές περιστάσεις, μπορούν να χρησιμοποιούν τους εν λόγω λογαριασμούς ανάλογα με τις πραγματοποιούμενες δαπάνες τους. Τα ίδια ισχύουν και για πιστωτικές κάρτες με δικαιούχους κύρια και πρόσθετα μέλη. Σημειώνεται ότι ειδικά για τους λογαριασμούς ΔΕΚΟ που είναι σε όνομα διαφορετικό από αυτόν που καταβάλλει, γίνονται δεκτές οι εν λόγω δαπάνες, εφόσον ο καταβάλλων την δαπάνη είναι και ο πραγματικός χρήστης του ακινήτου. Διευκρινίζεται ότι προκειμένου να διατηρηθεί η μείωση φόρου σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν.4172/2013, στην περίπτωση δαπανών των κοινόχρηστων χώρων, οι οποίες εξοφλούνται από τον διαχειριστή της πολυκατοικίας με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής, οι εν λόγω δαπάνες θα λαμβάνονται υπόψη μετά τον επιμερισμό τους στους ενοίκους ή στους ιδιοκτήτες των οριζόντιων ιδιοκτησιών.

4. Για την απόδειξη της εξόφλησης με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής των δαπανών απόκτησης αγαθών και λήψης υπηρεσιών, όπως αυτές ορίζονται στο άρθρο 2 της ΑΥΟ ΠΟΛ.1005/12.1.2017, γίνεται δεκτό κάθε πρόσφορο μέσο όπως ενδεικτικά αλλά όχι περιοριστικά, κατάσταση κίνησης τραπεζικού λογαριασμού (bank statement) ή αντίγραφο κίνησης τραπεζικού λογαριασμού, αναλυτική εικόνα καρτών, αποδεικτικά κατάθεσης ή εξόφλησης, αντίγραφο του τερματικού μηχανήματος (POS) κ.λπ. και δεν απαιτείται η συλλογή αποδείξεων. Επισημαίνεται ότι τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν την απόδειξη της δαπάνης για απόκτηση αγαθών και λήψης υπηρεσιών φυλάσσονται από τους φορολογούμενους μέχρι την παραγραφή του δικαιώματος της Φορολογικής Διοίκησης για έλεγχο της αρχικής δήλωσης.

5. Όσον αφορά τους φορολογούμενους που εξαιρούνται από την υποχρέωση χρήσης ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής για την πραγματοποίηση των δαπανών τους, αλλά απαιτείται να προσκομίσουν αποδείξεις ίσης αξίας με βάση τις διατάξεις του άρθρου 3 της ΑΥΟ ΠΟΛ.1005/12.1.2017, για να διατηρηθεί η μείωση φόρου του άρθρου 16 του ν.4172/2013, οι αποδείξεις αυτές θα πρέπει να έχουν εκδοθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.4308/2014 (ΕΛΠ). Διευκρινίζεται ότι στην ως άνω περίπτωση εμπίπτουν μεταξύ άλλων οι φορολογούμενοι οι οποίοι μέχρι το τέλος του φορολογικού έτους πραγματοποίησης των δαπανών έχουν συμπληρώσει το εβδομηκοστό (70ο) έτος της ηλικίας. Για το τρέχον δηλαδή έτος όσοι έχουν γεννηθεί έως και την 31.12.1947. Σημειώνεται ότι οι εν λόγω φορολογούμενοι που υπάγονται στις διατάξεις του άρθρου 3 της ίδιας ως άνω ΑΥΟ, εφόσον το επιθυμούν έχουν τη δυνατότητα να εξοφλούν τις δαπάνες τους και με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής.

6. Με το άρθρο 5 της εν λόγω ΑΥΟ Π0Λ.1005/2017 ορίζεται, μεταξύ άλλων, ότι σε περίπτωση που καλύπτεται το απαιτούμενο ποσό δαπανών από οποιονδήποτε εκ των δυο συζύγων ή μερών συμφώνου συμβίωσης, το τυχόν πλεονάζον ποσό δύναται κατά την εκκαθάριση να μεταφερθεί στον άλλο σύζυγο ή στο άλλο μέρος συμφώνου συμβίωσης για τυχόν κάλυψη του ελάχιστα απαιτούμενου ποσού δαπανών. Όταν ένας εκ των δυο συζύγων ή μερών συμφώνου συμβίωσης πραγματοποιεί δαπάνες αγοράς αγαθών και λήψης υπηρεσιών αλλά δεν δικαιούται την προβλεπόμενη μείωση φόρου του άρθρου 16 του ν.4172/2013 με βάση τα αναφερόμενα στην παράγραφο 1 της παρούσας, το ποσό των δαπανών δύναται κατά την εκκαθάριση να μεταφερθεί στον άλλο σύζυγο ή στο άλλο μέρος συμφώνου συμβίωσης για τυχόν κάλυψη του ελάχιστα απαιτούμενου ποσού δαπανών.

7. Τέλος, σημειώνεται ότι οι δαπάνες για απόκτηση αγαθών και λήψης υπηρεσιών είναι αυτές που πραγματοποιεί στην ημεδαπή ή σε κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ε.Ο.Χ. ο φορολογούμενος για τον ίδιο ή τον άλλο σύζυγό του ή το άλλο μέλος του συμφώνου συμβίωσης καθώς και για τα εξαρτώμενα μέλη αυτού όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 11 του ν.4172/2013.

Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ Α.Α.Δ.Ε.

Γ. ΠΙΤΣΙΛΗΣ

Πρώτα ταυτοποίηση μέσω Taxisnet για τις δηλώσεις ΟΣΔΕ.

Τη διαδικασία πιστοποίησης μέσω των προσωπικών τους κωδικών της εφαρμογής taxisnet καλούνται να ακολουθήσουν οι παραγωγοί για να υποβάλλουν τη φετινή αίτηση ενιαίας ενίσχυσης, από τις 15 Μαρτίου, που άνοιξε η ηλεκτρονική βάση και οι πύλες για την υποβολή των δηλώσεων ΟΣΔΕ του 2017. Προάγγελος του ανοίγματος αποτέλεσε και η έκδοση Εγχειριδίου από τον ΟΠΕΚΕΠΕ με οδηγίες για τη διαδικασία υποβολής ενιαίας ενίσχυσης έτους 2017 και ενεργοποίησης δικαιωμάτων βασικής ενίσχυσης, μια μέρα πριν.

%ce%bf%cf%83%ce%b4%ce%b5-2017Γεωργοί των οποίων η έδρα της εκμετάλλευσης βρίσκεται στα μικρά νησιά του Αιγαίου θα πληρωθούν τα δικαιώματα, ακόμη κι αν αυτά είναι κάτω από 250 ευρώ.

Μάλιστα, για την έναρξη της διαδικασίας ενημέρωσε με ανακοίνωσή του ο Οργανισμός. Δείτε εδώ τη σχετική Ανακοίνωση του ΟΠΕΚΕΠΕ για την έναρξη υποβολής των δηλώσεων ΟΣΔΕ 2017.doc

Σημειώνεται ότι στην ιστοσελίδα του ΟΠΕΚΕΠΕ οι αγρότες μπορούν να εγγραφούν προκειμένου να υποβάλλουν online την αίτηση ενιαίας ενίσχυσης του 2017 και να προχωρήσουν σε μεταβιβάσεις δικαιωμάτων ενιαίας ενίσχυσης.

Πατήστε εδώ

Ο Οργανισμός εφιστά την προσοχή των παραγωγών στο ότι « Η εγγραφή στην online εφαρμογή υποβολής Ενιαία Αίτηση Ενίσχυσης 2017 (ΕΑΕ2017) από τον χρήστη, ΔΕΝ συνεπάγεται και οριστικοποίηση της Ενιαίας Αίτησης Ενίσχυσης. Θα πρέπει να ακολουθήσετε τις οδηγίες του εγχειριδίου χρήσης της Online εφαρμογής Ενιαία Αίτηση Ενίσχυσης 2017 (ΕΑΕ2017) για την υποβολή της αίτησης σας».

Πρώτα ταυτοποίηση στο taxisnet

Για το έτος 2017 ο ΟΠΕΚΕΠΕ παρέχει δύο τρόπους υποβολής της Ενιαίας Αίτησης Ενίσχυσης στον γεωργό: είτε μέσω της εφαρμογής Υποβολής Ενιαίας Αίτησης Ενίσχυσης 2017 στην ιστοσελίδα του ΟΠΕΚΕΠΕ (Οn Line υποβολή) είτε μέσω Κέντρων Υποβολής Δηλώσεων (ΚΥΔ) που αποτελούν Πιστοποιημένους Φορείς υποβολής Αιτήσεων.

Αναλυτικότερα, οι γεωργοί που επιθυμούν να υποβάλλουν μόνοι τους την Ενιαία Αίτηση Ενίσχυσης 2017 μεταβαίνουν στην ιστοσελίδα https://osdeopekepe.dikaiomata.gr/registration2017/ όπου συμπληρώνοντας τα σχετικά στοιχεία εγγράφονται στο σύστημα, ακολουθούν τη διαδικασία πιστοποίησης μέσω των προσωπικών τους κωδικών της εφαρμογής taxisnet και υποβάλλουν την αίτηση τους. Για τους γεωργούς που είναι ήδη εγγεγραμμένοι και ταυτοποιημένοι στο σύστημα από προηγούμενα έτη (2014-2016) απαιτείται επικαιροποίηση των προσωπικών στοιχείων τους χωρίς πιστοποίηση μέσω taxisnet.

Οι γεωργοί που επιθυμούν να υποβάλλουν αίτηση μέσω των Κέντρων Υποβολής Δηλώσεων, παράγουν οι ίδιοι μοναδικό «κωδικό εξουσιοδότησης», τον οποίο παραδίδουν στο Κέντρο Υποβολής Δηλώσεων της επιλογής τους. Οι γεωργοί μπορούν οι ίδιοι να παράγουν τον «κωδικό εξουσιοδότησης» μεταβαίνοντας στην ιστοσελίδα https://osdeopekepe.dikaiomata.gr/registration2017/ και επιλέγοντας «Κωδικός εξουσιοδότησης».

Για την παραγωγή του εν λόγω κωδικού απαιτείται πιστοποίηση μέσω taxisnet. Είναι αποκλειστικά και μόνο επιλογή και ευθύνη του γεωργού εάν θα προβεί στην παραγωγή του «κωδικού εξουσιοδότησης» μόνος του ή αν θα ζητήσει την βοήθεια τρίτου προσώπου (π.χ. συγγενή, λογιστή, κλπ). Ο «Κωδικός εξουσιοδότησης» παράγεται από το σύστημα του ΟΠΕΚΕΠΕ και δεν έχει καμία σχέση με τους προσωπικούς κωδικούς taxisnet. Ως εκ τούτου ο γεωργός δεν είναι υποχρεωμένος και δεν πρέπει να παραδώσει τα στοιχεία taxisnet ή κάποιο άλλο φορολογικό έγγραφο στο Κέντρο Υποβολής Δηλώσεων εφόσον δεν επιθυμεί, αλλά ΜΟΝΟ τον «Κωδικό Εξουσιοδότησης» που παράγεται από το σύστημα του ΟΠΕΚΕΠΕ μετά την επιτυχή πιστοποίησή του.

Με την οριστικοποίηση της Ενιαίας Αίτησης Ενίσχυσης, το Κέντρο Υποβολής Δηλώσεων παραδίδει στον γεωργό κλειδάριθμο και όνομα χρήστη (username) τον οποίο ο παραγωγός μπορεί να ενεργοποιήσει και να έχει πρόσβαση σε όλες τις εφαρμογές του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. (Ενιαία Αίτηση Ενίσχυσης 2014-2017, Μεταβιβάσεις Δικαιωμάτων Βασικής Ενίσχυσης, Μέτρο 11, κ.α.).